Przejdź do treści
Przejdź do stopki

24 - 26 listopada - Wycieczka klas IV - VIII do Poznania

Treść

W ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę” uczniowie klas IV-VIII pojechali na trzydniową wycieczkę do Poznania.
W trakcie pobytu w stolicy Wielkopolski spacerowaliśmy po Starym Rynku, gdzie wznosi się renesansowy ratusz. To najważniejszy i jednocześnie najstarszy budynek na Starym Rynku – przykład pięknej architektury renesansowej. W jego wnętrzach znajduje się Muzeum Historii Miasta Poznania.
Wędrowaliśmy też po jednej z bardziej urokliwych części Poznania - dawnej wyspie katedralnej, po Ostrowie Tumskim. To tu na przełomie VIII i XIX wieku powstał pierwszy gród obronny. Tu też odbył się chrzest Polski i tu zbudowano pierwsze biskupstwo na ziemiach polskich i katedrę.
Już o zmierzchu wędrowaliśmy po największym parku miejskim Parku Cytadela. To obszar około 100 ha znajdujący się w centrum miasta. Został utworzony na pozostałościach dawnej twierdzy pruskiej.
Zwiedziliśmy także Muzeum Powstania Wielkopolskiego 1918 – 1919, które znajduje się w Odwachu na Starym Rynku.
Innym punktem, który również odwiedziliśmy było Poznańskie Muzeum Archidiecezjalne. Patrzyliśmy z podziwem na ekspozycję, która pokazuje bogactwo chrześcijańskiej kultury.
Nasze nogi zawędrowały też do Wielkopolskiego Muzeum Wojskowego – to oddział Muzeum Narodowego w Poznaniu, które mieści się w centralnej części Starego Rynku. Ekspozycja stała muzeum poświęcona jest dziejom oręża polskiego. Zdobi ją malarstwo batalistyczne.
Na koniec pojechaliśmy odwiedzić Kórnik z zespołem zamkowo – parkowym. To istniejąca od czasów średniowiecza rezydencja umiejscowiona na tle Jeziora Kórnickiego.
Bardzo miłym akcentem na zakończenie wycieczki było spróbowanie rogali świętomarcińskich. Ten smakołyk powstaje z ciasta półfrancuskiego i nadzienia z białego maku oraz bakalii. Dziś to jeden z najsłynniejszych polskich wypieków, chroniony unijnym certyfikatem pozwalającym wypiekać go wedle ścisłych wskazań tylko w Wielkopolsce. Zjedliśmy ich kilkadziesiąt – były pyszne.